Wednesday 25 April 2012

Hobi Saya ....

Hobi kegemaran saya adalah mendengar muzik . Terdapat pelbagai macam muzik seperti "Classical" , "Rock" , "Pop" , "Techno" dan "R&B" . Saya paling suka mendengar lagu-lagu Korea dan juga Inggeris . Lagu-lagu semua mempunyai rentak yang tersendiri , cepat ataupun tidak . Saya paling menyukai lahu-lagu yang berentak cepat . Ia memberikan para pendengar perasaan yang gembira , bebas dan juga ceria . Jika saya tidak mendengar apabila dalam perjalanan saya kemana-mana , saya akan berasa bosan . Terdapat banyak lagu-lagu yang saya minati . Kebanyakan mereka adalah lagu-lagu Korea dan berentak cepat . Setipa minggu , saya pasti akan menonton Music Bank di KBS World (Mio TV) . Ia adalah sebuah rancangan muzik dimana ia tayangkan penyanyi itu menyanyi lagu mereka tersendiri "live" . Untuk lagu-lagu Inggeris , saya amat berminat kepada kumpulan 1 Direction ataupun dekenali sebagai 1D . Saya juga meminati Adele ,Maroon 5 ,LMFAO dan banyak lagi . Kalau saya mempunyai masa , saya juga akan mendengar remix yang dibuat oleh "Dj-dj" yang ,mungkin, diketahui oleh ramai orang .Mereka adalah DJ Masa (Korea) dan DJ Earworm (Inggeris) . Selain dari itu , saya pun menonton video-video orang yang menyanyi atau menari kepada lagu-lagu terkenal sebagai "cover" . Kebanyakan dari mereka boleh menyanyi dan menari dengan bagus dan saya amat kagum melihat video mereka .

-Hazirah Johan (11)
  2-4

No comments:

Post a Comment